Notice: Undefined index: options in /home/mskhou/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
آکادمی آموزش آلمانی آینس

آکادمی آینس

مجموعه تخصصی آلمانی

مقایسه آزمون های زبان آلمانی

مقایسه آزمون های زبان آلمانی

آزمون گوته و ÖSD، دو تا از آزمون های معتبر زبان آلمانی هستند که هر ساله در بسیاری از کشورها برگزار می گردند. در واقع این آزمون ها بسیار شبیه به آزمون تافل و آیلتس برای  سنجش دانش فرد از مهارت های مختلف چهارگانه زبان آلمانی (صحبت کردن، نوشتن، خواندن، شنیدن) می باشند.

متقاضیان ادامه تحصیل، مهاجران از طریق پیوست به همسر و یا متقاضیان اخذ اقامت در کشورهای آلمانی زبان نیاز به اخذ یکی از این مدارک زبان در سطح درخواست شده می باشند. قابل ذکر است که آزمون های گوته و ÖSD تنها آزمون های زبان آلمانی نیستند و آزمون های دیگری نیز در سطح بین المللی و در کشور ما در حال برگزاری هستند.

از جمله دیگر آزمون های معتبر زبان آلمانی می توان به آزمون Test DaF  و Telc اشاره کرد. این آزمون ها به صورت کلی در مراکز معتبر و در سطوح متفاوت A1, A2, B1, B2, C1, C2 برگزار می گردند. اخذ مدرک در هر کدام از این سطوح نشان دهنده میزان توانایی های فرد در بخش های مختلف زبان آلمانی می باشد. آزمون گوته زیر نظر موسسه گوته آلمان و آزمون ÖSD تحت نظر مستقیم وزارت آموزش و پرورش کشور اتریش برگزار می شود. هر دوی این مدارک برای کشورهای آلمانی زبان از جمله کشور آلمان، اتریش، سوئیس و… دارای اعتبار می باشند اما تفاوت عمده این دو مدارک در مدت اعتبار مدرک اخذ شده می باشد.

آزمون های آلمانی که در کشور برگزار می گردد

آزمون گوته همانند مدرک زبان آیلتس، دارای زمان انقضا است و از زمان اخذ مدرک تنها تا دو سال پس از آن می توان مدرک آزمون گوته را به دانشگاه های آلمانی زبان ارائه داد. البته در برخی موارد شخص می تواند از مدرک زبان گوته منقضی شده خود نیز استفاده کند، اما مدرک آزمون ÖSD هیچگونه محدودیت و بازه زمانی برای اتمام اعتبار ندارد.

 نکته مهم دیگری که حائز اهمیت می باشد این است که زبان آموز در صورتی که برای مثال به مدرک سطح B2  نیاز داشته باشد، می تواند پس از آمادگی لازم برای این سطح، مستقیماً آزمون سطح B2 را ثبت نام کند و هیچ لزومی ندارد که به ترتیب تمامی سطوح را آزمون داده و قبول شود.

علاوه بر این شباهت‌ها و تفاوت‌های گفته شده، در این قسمت می خواهیم به تفاوت ها و شباهت های این دو آزمون در هر یک از سطوح بپردازیم.

ساختار سوالات آزمون گوته:

همانطور که گفته شد آزمون های زبانی شامل دو بخش کلی و در کل ۴مهارت می باشد. بخش کتبی و بخش شفاهی آزمون به این صورت می باشند بخش کتبی شامل مهارت نوشتاری، درک مطلب و شنیداری، و بخشش شفاهی شامل بخش گفتاری می باشد. شرط اصلی در قبولی نهایی آزمون گوته و کسب مدرک آزمون زبان آلمانی، اخذ حداقل ۶۰ درصد در هر مهارت می باشد.

نمره کمّی هر بخش آزمون گوتهنمره کیفی معادل
0 تا 59مردود
60 تا 69کافی
70 تا 79راضی کننده
80 تا 89خوب
90 تا 100خیلی خوب

بسته به شرایط ممکن است هم آزمون کتبی و هم شفاهی در یک تاریخ یکسان برگزار گردند اما در حالت استاندارد، اول آزمون کتبی و بعد با فاصله زمانی، آزمون شفاهی در حضور دو مصاحبه کننده یا آزمون گیرنده برگزار می شود. در آزمون های گوته نکته مهم و قابل ذکر این است که در صورت عدم موفقیت فرد در یک بخش، نیازی به گذراندن آزمون بخشهای دیگر به صورت مجدد نخواهد بود و می توان تنها با شرکت مجدد در مهارت یا بخش قبول نشده شرکت کرد تا نمره قبولی همان مهارت به دست آید.

در بخش‌های بعدی تمامی بخش های آزمون گوته به تفصیل مورد بحث و بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. تعرفه هزینه های سطوح مختلف آزمون های گوته، متفاوت است. و این هزینه ها توسط موسسه رسمی گوته در آلمان تعیین می شود، این به این معناست که هزینه ها به صورت بین المللی و به واحد پولی آلمان(یورو) اعلام می گردند.

Email
Print
WhatsApp
Telegram
اسکرول به بالا

فروش پکیج آفلاین A1 با تخفیف باور نکردنی

تخفیف 50 درصدی پکیج A1