Notice: Undefined index: options in /home/mskhou/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
آکادمی آموزش آلمانی آینس

آکادمی آینس

مجموعه تخصصی آلمانی

گرفتن وقت سفارت

آموزش تعیین وقت سفارت آلمان

سفارت آلمان در تهران و نحوه تعیین وقت

سفارت آلمان در تهران، در آدرس خیابان فردوسی، نبش کوچه برلن، پلاک ۳۲۴ واقع شده است. توجه داشته باشید که بخش کنسولی و خدمات ویزای آلمان در سفارت این کشور در ایران تعطیل می‌باشد و شما باید درخواست ویزای خود را به ویزامتریک، کارگزار ویزای آلمان در تهران ارائه کنید.

معرفی ویزامتریک

گروه ویزامتریک، با هدف توسعه روابط بین کشور‌ها، در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد. ویزامتریک خدمات مربوط به درخواست ویزا، خدمات کنسولی و پشتیبانی از آن‌ها را انجام می‌دهد و در کشورهایی فعالیت می‌کند که کنسولگری سفارت کشور مقصد در این کشورها تعطیل می‌باشد. به طور مثال، خدمات کنسولی سفارت آلمان در ایران تعطیل می‌باشد و خدمات مربوط به ویزای کشور آلمان را، ویزامتریک برای متقاضیان ایرانی انجام می‌دهد اما در نهایت تصمیم گیرنده اصلی برای اعطای ویزا، افسران ویزای آلمان هستند و ویزامتریک هیچ نقشی در آن ندارد.

نکته مهم: سایت اصلی ویزامتریک، visametric.com می‌باشد.

توجه داشته باشید که سامانه‌ی اینترنتی  www.visametric.ir هیچ ارتباطی با سفارت و شرکت کارگزاری ویزامتریک ندارد و صرفا تشابه نام می باشد.

درخصوص اخذ نوبت برای روادید اقامت کشور آلمان لطفاً به موارد زیر توجه فرمایید:

برای سفر به کشور آلمان و حوزه شنگن، شما نیاز به اخذ ویزای شنگن دارید. در ابتدا باید نوع سفر و ویزای خود را مشخص کنید سپس اقدام به دریافت وقت از سفارت کنید. وقت سفارت آلمان مصاحبه ندارد و شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به کارگزاری ویزای این کشور مراجعه می‌کنید و چون بخش کنسولی و خدمات ویزای سفارت آلمان در ایران تعطیل می‌باشد، شما برای اخذ ویزای این کشور باید درخواست خود را به ویزامتریک ارائه کنید.

سفارت کشور آلمان در ایران (تهران) دارای قرارداد همکاری با شرکت خدماتی ویزامتریک – شرکت رهیاب گذر آرتا – که یک مرکز درخواست ویزا که توسط هیئت های مربوطه دیپلماتیک تصویب شده است می باشد، به این صورت که ویزامتریک در امر آماده‌سازی درخواست روادید و ارائه آن، تایید مدارک و عودت گذرنامه همکاری می کند. سامانه اینترنتی ویزا متریک را می توانید در لینک زیر بیابید.

https://www.visametric.com/iran/Germany/fa

نشانی مرکز درخواست روادید ویزامتریک در ایران که تحت نظارت سفارت فعالیت می کند

تهران، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان 21، پلاک 137، طبقه اول ساختمان شیرازی - تهران-1513933134

این لینک شما را به صورت مستقیم به ویزامتریک منتقل خواهد نمود.

درخواست رویداد طی سه مرحله صورت می گیرد:

1. در ابتدا بایستی فرم درخواست را پر کنید.
فرم را می توانید از اینجا دانلود کنید و یا از طریق لینک زیر دریافت نمایید.

https://www.visametric.com/iran/Germany/fa/p/frm-drkhoast

(توی سفارت با 10 یورو این فرم پر میشه و اینجا میتونید با 200 هزار تومن درخواست بدین که فرم براتون پر بشه)

2. سپس بایستی بابت تکمیل مدارک مورد نیاز خود، با توجه به نوع روادید مدنظرتان اقدام نمایید. در این قسمت می توانید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا شنگن را با توجه به نوع روادید خود ملاحظه بفرمایید. دقت کنید که در صورت نقص مدارک، روادید شما رد خواهد شد.

3. در مرحله آخر باید برای گرفتن وقت اقدام کنید. گرفتن وقت جهت درخواست روادید شنگن معمولاً در کوتاه مدت امکان‌پذیر می باشد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درخصوص روند رزرو وقت در شرکت ویزامتریک –تنها شرکت خدماتی طرف قرارداد سفارت – می توانید به لینک زیر مراجعه بفرمایید.

https://www.visametric.com/iran/Germany/fa/p/rzro-krar-mlakat

ارائه درخواست روادید

جهت ارائه درخواست روادید، لطفاً در زمان تعیین شده، شخصاً در محل شرکت خدماتی ویزامتریک حضور یابید. طی این مراجعه، مدارک کامل درخواست خود را ارائه نمایید. هزینه بررسی این درخواست توسط سفارت آلمان در تهران و نیز هزینه خدمات شرکت ویزامتریک برای همکاری در ارائه درخواست روادید را پرداخت نموده و به سؤالات مرتبط با سفر خود پاسخ خواهید داد. همچنین عکس و اثر انگشتان شما طی این دیدار اخذ خواهد شد. 

می توانید برای اطمینان از عکس مناسب سفارت، عکس بیومتریک را با پرداخت مبلغ 8 یورو در شعب ویزامتریک تهیه کنید. برای پر کردن فرم ویزامتریک خود می توانید از لینک زیر درخواستتان را ثبت کنید:

(توی سفارت با 10 یورو این فرم پر میشه و اینجا میتونید با 200 هزار تومن درخواست بدین که فرم براتون پر بشه)

 

تعیین وقت سفارت آلمان به صورت آنلاین و از طریق کارگزاری ویزامتریک انجام می شود. به این صورت که ابتدا باید در سایت ویزامتریک یک حساب کاربری ایجاد کرده و پس از تعیین نوع ویزای درخواستی خود یعنی توریستی، تحصیلی، کاری و یا سرمایه گذاری، زمان مراجعه به سفارت آلمان را (ساعت و روز) تعیین کنید.

متقاضیان از طریق سیستم دریافت وقت ملاقات سفارت آلمان در سایت ویزا متریک می توانند وقت سفارت آلمان را رزرو کرده اما برای تحویل مدارک درخواست اخذ ویزا بایستی به جای مراجعه به سفارت آلمان، به دفتر ویزامتریک واقع در تهران، خیابان خالد اسلامبولی نبش خیابان ۲۱ مراجعه کنند.

برای رزرو وقت ملاقات ویزامتریک به ازای گرفتن وقت برای هر نفر باید به حساب شرکت رهیاب گذر آرتا مبلغ ۹۰۰ هزار تومان واریز شود. می توان برای حداکثر ده نفره یک وقت گروهی و خانوادگی ثبت کرد. آغاز فرایند ثبت نام وقت سفارت یک روز پس از واریز وجه با وارد کردن اطلاعات پرداخت صورت می گیرد. پس از آن مشخصات فردی، اطلاعات تماس به همراه ایمیل را وارد می کنید. متقاضیان باید دقت کنند که تاریخ قرار ملاقات شما تا آغاز سفرتان باید کمتر از ۱۸۰ روز فاصله داشته باشد.

پس از رزرو وقت ملاقات، می توانید از طریق سایت ویزامتریک تاریخ مراجعه خود به سفارت را مشاهده کنید و اگر وقت خود را تا سه روز قبل از روز ملاقات کنسل کنید، مبلغ واریزی پس از پر کردن فرم عودت وجه به حساب شما واریز خواهد شد.

شما همچنین می توانید تا ۳ روز قبل از موعد قرار ، وقت ملاقات خود را یک بار و بدون پرداخت هزینه اضافی تغییر دهید.

بهتر است قبل از ورود به دفتر ویزامتریک تمامی فرم ها را پر کرده، اسکن و پرینت ها را گرفته و با  مدارک کامل وارد دفتر ویزامتریک شوید تا از پرداخت هزینه های اضافی به یورو!!! معاف شوید.

مدارک مورد نیاز وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان، در اصل تحویل مدارک و انگشت نگاری می‌باشد و شما هیچ مصاحبه و دیداری با افسران ویزا ندارید. مدارک وقت سفارت المان نیازی به ترجمه ندارند و فقط باید اصل آن‌ها را به سفارت این کشور تحویل دهید. مدارک مورد نیاز وقت سفارت آلمان به ترتیب زیر می‌باشد:

    • فرم درخواست ویزای آلمان
    • پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار و یک صفحه خالی
    • دو قطعه عکس ۳.۵×۴.۵
    • بیمه مسافرتی
    • رزرو بلیط رفت و برگشت به آلمان
    • واچر هتل
    • دعوت نامه (در صورت وجود)
    • تمکن مالی و گردش حساب
    • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
    • گواهی اشتغال به کار و سابقه بیمه تامین اجتماعی

هزینه وقت سفارت آلمان در تهران

هزینه وقت سفارت آلمان در تهران، برای هر نفر 2 میلیون تومان می‌باشد. 900 هزار تومان از این مبلغ به ویزامتریک پرداخت می‌شود و باقی آن، برای ارائه خدمات ویزای آلمان (پر کردن فرم شینگن، بیمه مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت، واچر هتل و غیره) در نظر گرفته شده است. توجه کنید که این تمامی هزینه نیست و شما با توجه به ویزای درخواستی، مبلغی را نیز باید به صندوق ویزامتریک پرداخت نمایید. به طور مثال، اگر درخواست ویزای توریستی آلمان ارائه کرده باشید، مبلغ پرداختی شما به صندوق ویزامتریک 80 یورو خواهد بود.

وقت سفارت آلمان دانشجویی

برای دریافت وقت سفارت آلمان دانشجویی، باید از یک دانشگاه و یا یک موسسه آموزشی، پذیرش داشته باشید. وقت سفارت دانشجویی آلمان، برای یک سال پس از زمان درخواست قابل دسترسی خواهد بود و در صورت از دست دادن وقت مصاحبه سفارت، برای رزرو وقت جدید باید یک سال منتظر بمانید.

Email
Print
WhatsApp
Telegram
اسکرول به بالا

فروش پکیج آفلاین A1 با تخفیف باور نکردنی

تخفیف 50 درصدی پکیج A1